Elektronická učebnice literatury + kurz o RVP a ŠVP v ceně 8 000 korun pro ZŠ zdarma

sobota 15. prosince 2007 ·

Občanské sdružení Abeceda nabízí do 1. února 2008 všem základním školám, které si zakoupí školní a učitelskou multilicenci k „Elektronické učebnici literatury“, dárek zdarma – školní a učitelskou multilicenci k dálkovému kurzu „Vše o RVP, ŠVP a reformě školství“ v hodnotě 8 000 korun! Učebnice i kurz jsou k dispozici na CD-ROMu.

Elektronická učebnice literatury

Elektronická učebnice literatury mapuje českou a světovou literaturu od jejích počátků do roku 1945. Ukázky z Elektronické učebnice literatury naleznete na webu http://www.eucebnice.cz/literatura (jsou zde vystaveny lekce Starověké písemnictví, Egyptské písemnictví, České baroko, Karel Hynek Mácha a Jiří Kolář – v levém sloupci naleznete seznam všech kapitol a lekcí).

Objednávky přijímáme prostřednictvím e-mailu: eucebnice@volny.cz

Cena školní a učitelské multilicence: 5.000 korun/rok

Více informací o Elektronické učebnici literatury: http://www.eucebnice.cz

Ukázky z Elektronické učebnice literatury

Vše o RVP, ŠVP a reformě školství

CD-ROM Vše o RVP, ŠVP a reformě školství obsahuje nejpodrobnější dálkový kurz ke kurikulární reformě, který je v současné době k dispozici. Kurz je určen základním školám všech typů.

Cena školní a učitelské multilicence: 8.000 korun (do 1.1.2008 platí sleva 50 %). Základní školy, které si do 1.2.2008 zakoupí školní a učitelskou multilicenci k Elektronické učebnici literatury, získají dálkový kurz Vše o RVP, ŠVP a reformě školství zdarma!

Více informací o dálkovém kurzu Vše o RVP, ŠVP a reformě školství: http://www.volny.cz/abeceda.kurzy

Ukázky z dálkového kurzu Vše o RVP, ŠVP a reformě školství

Podrobný seznam lekcí dálkového kurzu Vše o RVP, ŠVP a reformě školství:

Základní informace
Přechodné období
Cíle reformy
Příležitosti reformy
Hrozby pro reformu
Úkoly

Důležité dokumenty
Zelená kniha
Bílá kniha
Dlouhodobé záměry vzdělávání
Národní program vzdělávání
Rámcový vzdělávací program ZV
Školní vzdělávací program
ŠVP a RVP ZV
Manuál pro tvorbu ŠVP ZV
Zákony a vyhlášky
Úkoly

Zdroje informací
Pedagogické časopisy
Odborná literatura
Internetové stránky
Prezentace občanských sdružení
Prezentace pedagogických časopisů
Školení a kurzy
Úkoly

Nové týmy a funkce
Nové funkce
Nové pracovní týmy
Koordinátor tvorby ŠVP
Práce v týmech
Úkoly

Harmonogramy činností
Druhy harmonogramů
Hlavní harmonogram
Individuální harmonogramy
Podrobný harmonogram
Úkoly

Koncepční záměr rozvoje školy
Podobenství o škole
KZRŠ, ŠVP a RVP
Odkud přicházíme?
Kde jsme?
Kam směřujeme?
Tradice
KZRŠ jako myšlenková mapa
Co je myšlenková mapa?
Úkoly

Analýza současné situace školy
Klima školy
Analýza SWOT
Dotazníková šetření
Škola a já (žáci)
Škola a já (žáci x rodiče, učitelé, ředitelé)
Škola a já (učitelé, ředitelé, rodiče)
Analýzy v ŠVP a KZRŠ
Úkoly

České školství
České školství v mezinárodním srovnání
Zahraniční školství
České školství
Čeští učitelé
České učebnice
České přijímací zkoušky
Úkoly

Informační a komunikační systém

Cíle vzdělávání
Společně sdílené výchovně vzdělávací cíle
Vize školy
Cíle vzdělávání v Evropské unii
Cíle vzdělávání ve školském zákoně
Zásady vzdělávání ve školském zákoně
Obecné cíle vzdělávání ve školském zákoně
Cíle základního vzdělávání v RVP ZV
Práce s cíli základního vzdělávání z RVP ZV
Pojetí základního vzdělávání v RVP ZV
Cíle v ŠVP a KZRŠ
Úkoly

Klíčové kompetence
Co jsou klíčové kompetence?
Vědomosti
Dovednosti
Schopnosti nejen v ŠVP
Postoje
Hodnoty
Dílčí shrnutí
Klíčové kompetence pro evropskou vzdělanost
Klíčové kompetence a Lisabonský proces
Klíčové kompetence podle Belze a Siegrista
Klíčové kompetence a školský zákon
Klíčové kompetence a cíle základního vzdělávání
Klíčové kompetence v RVP ZV
Analýza klíčových kompetencí
Klíčové kompetence v ŠVP a KZRŠ
Výjimky a odchylky
Úkoly

Vzdělávací strategie, programy a koncepce
Činnostní vyučování
Pedagogický konstruktivismus
Kooperativní vyučování
Individualizace a humanizace vyučování
Zážitková pedagogika
Exemplární vyučování
Inkluzivní vzdělávání
Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Integrovaná tematická výuka
Otevřené vyučování
Globální výchova
Začít spolu
Zdravá škola
Komunitní škola
Živá škola
Tvořivá škola
Další vzdělávací strategie, programy a koncepce
Provázanost vzdělávacích strategií, programů a koncepcí s cíli základního vzdělávání a klíčovými kompetencemi
Vzdělávací strategie, programy a koncepce v ŠVP a KZRŠ
Úkoly

Vyučovací metody
Organizační formy vyučování
Vyučovací metody a aktivity
Komunitní kruh
Brainstorming
Myšlenková mapa
Kladení otázek a hledání odpovědí
Problémové vyučování
Didaktické hry a soutěže
Hraní rolí
Domácí úkoly
Projektové vyučování
Databáze vyučovacích metod a aktivit
Analýza vyučovacích metod
Vyučovací metody v ŠVP a KZRŠ
Úkoly

Profilace školy
Profil školy
Profil absolventa
Profily přijímaných žáků
Propagace školy
Úkoly

Koncepce školy
Projekt změn
Priority školy
Koncepční záměr rozvoje školy a prováděcí plán
KZRŠ na období 2006/2007 až 2011/2012
Struktura koncepčního záměru rozvoje školy
Úkoly

Rekapitulace hlavních zásad

Doporučení pro tvorbu ŠVP

Struktura školního vzdělávacího programu
Výjimky a odchylky
Struktura ŠVP (základní školy)
Struktura ŠVP (víceletá gymnázia)
Struktura ŠVP (praktické školy)
Úkoly

Aktivní slovesa
Bloomova taxonomie kognitivních cílů
Volné psaní po Kostce
Revize Bloomovy taxonomie
Další taxonomie
Úkoly

Průřezová témata
Šestero otázek
Struktura průřezových témat
Charakteristika průřezového tématu
Přínos průřezového tématu k rozvoji osobnosti žáka
Tematické okruhy průřezového tématu
Způsoby začlenění průřezových témat do výuky 1
Způsoby začlenění průřezových témat do výuky 2
Používané zkratky
Osobnostní a sociální výchova
Výchova demokratického občana
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Multikulturní výchova
Environmentální výchova
Mediální výchova
Další průřezová témata?
Průřezová témata v RVP ZV
Průřezová témata v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly

Učební plán
Vzdělávací oblasti a obory
Rámcový učební plán
Poznámky k RUP a vzdělávacím oblastem
Vyučovací předměty
Tradiční vyučovací předměty
Jednooborové vyučovací předměty
Integrované vyučovací předměty
Dezintegrované vyučovací předměty
Kombinované vyučovací předměty
Nové vyučovací předměty
Volitelné vyučovací předměty
Nepovinné vyučovací předměty
Tvorba školního učebního plánu
Školní učební plán v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Rozvrh hodin

Struktura vzdělávacích oblastí a oborů
Struktura vzdělávací oblasti
Charakteristika vzdělávací oblasti
Cílové zaměření vzdělávací oblasti
Struktura vzdělávacího oboru
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
Očekávané výstupy vzdělávacího oboru
Učivo vzdělávacího oboru
Úkoly

Vzdělávací oblasti a obory v RVP ZV
Jazyk a jazyková komunikace
Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Dějepis
Výchova k občanství
Člověk a příroda
Fyzika
Chemie
Přírodopis
Zeměpis (Geografie)
Umění a kultura
Hudební výchova
Výtvarná výchova
Člověk a zdraví
Výchova ke zdraví
Tělesná výchova
Zdravotní tělesná výchova
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Další cizí jazyk
Dramatická výchova
Výjimky a odchylky
Úkoly

Učební osnovy vyučovacích předmětů v ŠVP
Koncepce vyučovacích předmětů
Struktura Učebních osnov v ŠVP
Název vyučovacího předmětu
Charakteristika vyučovacího předmětu
Vzdělávací obsah vyučovacího předmětu
Práce s výchovnými a vzdělávacími strategiemi
Práce s očekávanými výstupy
Práce s učivem
Práce s průřezovými tématy
Učební osnovy v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Plány výuky a ŠVP

Hodnocení výsledků vzdělávání žáků v ŠVP
Otazníky kolem hodnocení
Přehled způsobů hodnocení
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků
Způsoby hodnocení
Klasifikace
Slovní hodnocení
Slovní hodnocení versus klasifikace
Kritéria hodnocení
Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků
Hodnocení výsledků vzdělávání žáků v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Hodnocení v legislativě

Evaluace a autoevaluace školy
Co je evaluace a autoevaluace?
Oblasti autoevaluace
Cíle a kritéria autoevaluace
Nástroje autoevaluace
Časové rozvržení evaluačních činností
Autoevaluace školy v ŠVP
Úkoly
Evaluace a autoevaluace školy v legislativě

Individualizace vzdělávání žáků v ŠVP
Zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
Zabezpečení výuky žáků mimořádně nadaných
A co ostatní žáci?
Individualizace vzdělávání žáků v ŠVP
Výjimky a odchylky
Úkoly
Speciální vzdělávání v legislativě

Podmínky pro uskutečňování RVP ZV
Podmínky pro uskutečňování RVP ZV v ŠVP

Komentář ke školnímu vzdělávacímu programu
Identifikační údaje
Charakteristika školy
Charakteristika ŠVP
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
Další části a údaje
Finální verze školního vzdělávacího programu

Změny v kurzu a novinky ve školství

Často kladené otázky

Seznam příloh

Programy přiložené na CD-ROMu

Tiráž

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.