VÚP: Konference „Současná mateřská škola“

středa 17. října 2007 ·

Dne 9. října 2007 se v Praze uskutečnila konference „Současná mateřská škola“, kterou pro pedagogické pracovníky předškolního vzdělávání upořádal Výzkumný ústav pedagogický v Praze spolu s Metodickým portálem www.rvp.cz. Jednání v plénu i pracovních dílnách se zúčastnilo více než sto pedagogů. Program reagoval na aktuální problémy předškolního vzdělávání.

Příspěvky přednášejících v dopolední části programu se týkaly podpory zavádění RVP PV do praxe, Metodického portálu www.rvp.cz a projektů, které realizuje VÚP. PaedDr. J. Tupý, náměstek VÚP, připomněl, že podle Bílé knihy je hlavním úkolem předškolního vzdělávání zlepšovat kvalitu a dostupnost mateřských škol a zvyšovat kvalifikaci učitelek. Zároveň ocenil skutečnost, že se zaváděním rámcového vzdělávacího programu do předškolních institucí nebyly problémy. Jak doložila PhDr. K. Smolíková, vedoucí oddělení předškolního vzdělávání VÚP, k prvním pokusům o pozitivní změnu, došlo již v roce 1997, kdy byly vytvořeny standardy předškolního vzdělávání. V roce 2001 byl pak na světě první rámcový vzdělávací program.

Mgr. M. Kupcová z VÚP představila současnou podobu metodického portálu, jehož cílem je poskytovat podporu a inspiraci učitelkám mateřských škol. Ujistila přítomné, že všechny příspěvky na něm publikované jsou odborně garantované.

Ředitelka Mateřské školy Duha v Mladé Boleslavi, V. Stehlíková informovala o praktickém využití portálu při sestavování projektů. Své vystoupení doprovodila zajímavou videonahrávkou.

Doc. Dr. E. Opravilová se zamýšlela nad současným dítětem. Jako jeden z možných návodů sama uvedla: „nechat dítěti čas a prostor pro vstřebání informací a tím i příležitost, aby se samo vyrovnalo s okolím.“

S aktuálními informacemi z oblasti legislativy vystoupila PhDr. M. Jurková z MŠMT.

S dlouhodobým výzkumným záměrem katedry primární pedagogiky UK Praha, který nese název „Jaké je dnešní dítě“, seznámila přítomné na závěr dopoledního bloku PhDr. J. Kropáčková.

Pracovní dílny, jež proběhaly v odpolední části, byly zaměřeny na lepší orientaci pedagogů v problematice autoevaluace a pedagogického hodnocení či přípravě dítěte na školu. Nabídly přítomným učitelkám možnost získat nové poznatky a dovednosti z oblasti předmatematických představ a pohybových činností, které využijí ve své práci s dětmi.


 



VÚP

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.