O vzdělávání píšou novináři zkresleně

středa 10. října 2007 ·

Sepíšou-li tři intelektuálové společné prohlášení třeba jen o pouhých třech větách, každý z nich bude mít jistou výhradu alespoň ke dvěma větám v něm; k těm, co je neformuloval on. A přečte-li si jejich prohlášení novinář, nenajde v textu žádnou, ke které by neměl výhradu; mnozí z nich právě to mají za své povolání. S tím se nedá nic dělat, tak to na světě chodí. Přesto mají veřejná prohlášení smysl a výzva Všem, jejichž hlas je slyšet, kolem které se dnes vede debata, byla na místě, navzdory tomu, že většina reakcí na ni byla plná výhrad a některé kritiky ji roztrhaly na cucky. Ta výzva má dvě obsahová jádra: jednak v ní najdeme kritiku úpadku mravů a kvality vzdělávání, jednak obsahuje poukaz na podíl médií na tomto stavu: „Ve sdělovacích prostředcích je často zpochybňována role paměti ve vzdělávání, smysl výchovy ke kázni a společenskému chování, důležitost osobního úsilí a význam zodpovědnosti.“
http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=211482

dokument

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.