Michaela Prášilová: Česká škola = učící se škola?

pátek 5. října 2007 ·

Zvyšující se autonomizace českých škol (v oblasti správní, ekonomické a zejména pedagogické) je podnětem pro zamýšlení se nad jiným způsobem jejich fungování, než jak tomu bylo doposud. V zahraničí je stále diskutován koncept školy jako učící se organizace (stal se např. ústředním tématem výroční konference ENIRDEMU v září 2006 ve Walesu). Učící se škola může být jedním z možných přístupů, jehož přínos pro práci české školy je v současné době záhodno zvažovat. V následujícím textu je poukazováno na kritický bod (tzv. úzké hrdlo – viz v teorii omezení), který by mohl v českém prostředí přijetí myšlenky školy jako učící se organizace negativně ovlivnit. Podle autorek příspěvku je jím možná obava škol (jejich vedoucích pracovníků) přiznat si svou chybu, či nějaký nedostatek, a otevřeně s nimi pracovat.
http://ucitelske-listy.ceskaskola.cz/Ucitelskelisty/AR.asp?ARI=103256&CAI=2148

Michaela Prášilová

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.