Požádali jsme o tiskového mluvčího Telefónica O2 Czech Republic Martina Žabku o zodpovězení několika otázek, týkajících se upřesnění jejich nedávno uveřejněného vyjádření.
Uvádíte, že došlo k ústní dohodě v prosinci 2006, jak jednání pokračovalo poté? Proč nebylo úspěšné jednání s náměstkem Jaromírem Soukupem, který v květnu 2007 veřejně prohlásil, že uzavření dohody je otázkou několika týdnů?
V závěru roku 2006 byla zahájena diskuse mezi TO2 a MŠMT o prolongaci smluvního vztahu týkající se centrálního financování připojení k internetu pro školy. Součástí bylo podepsání dodatku, který řešil možnost poskytování služeb dle Katalogových listů v rámci veřejné zakázky KIVS z roku 2001. Platnost smluvního vztahu k této veřejné zakázce vypršela ke dni 23. 6. 2007.
Jakou částku požaduje Telefónica O2 Czech Republic od MŠMT za poskytnuté v prvním pololetí, respektive o jakou jde měsíční částku?
Sjednané podmínky se odvíjejí od Katalogových listů v rámci veřejné zakázky KIVS z roku 2001 pro celkový počet více jak 3400 připojených škol, který má díky delimitacím klesající tendenci.
Považujete poskytování služby MŠMT bezesmluvně a bez řádného výběrového řízení za normální?
Projekt spolupráce navazuje na projekt Internet do škol a TO2 poskytovala služby po vypršení Rámcové smlouvy v dobré víře a s přihlédnutím k důležitosti projektu a dlouhodobému vztahu s koncovými uživateli. Současně TO2 zvažovala důsledky okamžitého pozastavení služby v průběhu školního roku.
Proč různé školy dostaly rozdílné nabídky s různou cenou? Jaká je platná?
Při vytváření nabídek školám jsme vycházeli ze služeb, které tyto subjekty ještě stále od společnosti Telefónica O2 Czech Republic v současné době odebírají, tj. P1C a P2C definované předchozím centrálním kontraktem s MŠMT. Každá škola má různé potřeby, ale odebírané služby lze obecně shrnout do dvou různých nabídek, přičemž každé škole byla zaslána pouze 1 konkrétní nabídka navazující na dříve poskytovaný typ služby.
Proč školám nabízíte výrazně dražší služby VPN s parametry, které školy často nepotřebují, a nikoli běžnou nabídku pro firemní sféru (ani jako alternativu)?
Speciální nabídka zaslaná školám obsahuje původní funkcionality, které definovalo MŠMT v rámci předchozího centrálního kontraktu jako minimum pro školská zařízení. Jedná se o antivirové & antispamové aplikace, centrální firewall, filtraci stránek se škodlivým obsahem, servis koncových zařízení a další., které odlišují tuto nabídku od ostatních služeb na trhu.
V době vytváření nabídky jsme si položili otázku, co školy budou primárně požadovat? Odpověď je jednoduchá - zajištění připojení do internetu bez jakéhokoliv výpadku nebo změny parametrů (HW, aplikací, atd). Tomu odpovídá i naše nabídka, která je bez jakéhokoliv závazku a za velmi příznivou cenu oproti konkurenčním službám stejného typu.
Je na každé škole, čemu dává přednost. Zda komplexní nabídce, která vyřeší veškeré problémy s internetovou konektivitou včetně bezpečnosti, nebo si nakoupí základní službu a dokoupí k tomu případné aplikace samostatně. I tyto služby Telefónica O2 Czech Republic nabízí a je pouze na každém zákazníkovi, co si zvolí. Naší nabídkou jsme školám chtěli tuto změnu pouze co nejvíce usnadnit.
Proč v nabídce nerozlišujete velikost školy?
Záleží na tom, co definujeme jako velikost školy. Počet propojených budov? Počet připojených počítačů? Základní školy, střední školy? Při vytváření nabídky jsme vycházeli z toho, jakou naši službu škola nyní využívá a nabízíme ji jak rychlost stávající, tak i vyšší. Předpokládali jsme, že odebírané služby odpovídají požadavkům jednotlivých škol. Pokud tomu tak není, škola si může samozřejmě vybrat z dalšího širokého portfolia služeb společnosti Telefónica O2 Czech Republic jakoukoliv službu, která bude pokrývat právě její požadavky.
Poznámka redakce
Děkujeme Martinu Žabkovi za rychlou a podrobnou odpověď. Je tu ale stále řada rozporů:
- Přestože na jednu stranu se v poslední odpovědi zpochybňuje možnost spektra nabídky podle velikosti školy, byly na školy rozeslány dvě varianty nabídky, které se lišily cenou po slevě i cenou před touto slevou. Kritéria rozdělení škol jsou netransparentní. Navíc jednoduché a asi jediné smysluplné kritérium může být traffic za delší období, který dodavatel jako jediný zcela určitě zná.
- Pozastavení služby v průběhu školního roku je nepříjemné, a ceníme si, že TO2 zvažovala důsledky, proč ale nebyla služba pozastavena k 30.6. nebo v průběhu prázdnin?! V té době již bylo jasné, že MŠMT nemá žádné disponibilní prostředky.
- To, že v nabídce nebyly zmíněny standardní výrazně levnější služby, je přinejmenším nekorektní.
Jan Wagner
0 komentářů:
Okomentovat