Užitečnou metodickou pomůcku pro pedagogy mateřských škol připravil Výzkumný ústav pedagogický v Praze ve spolupráci s pilotními mateřskými školami.
Příručka Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV (Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy) by měla předškolním pedagogům pomoci nejen v diagnostice dětí a v hodnocení jejich vzdělávacích pokroků, ale především ve volbě vhodných metod a přístupů, v tvorbě a naplňování vzdělávacích programů dětem „na míru“. (Od září 2007 jsou mateřské školy povinné v rámci vlastního hodnocení školy hodnotit individuální pokroky dětí.)
Metodika nabízí konkrétní podněty k tomu, co a jak u dítěte sledovat a hodnotit. Přináší především praktické náměty, jak postupovat, čeho si všímat a jak zachycovat a interpretovat signály, které dítě „vysílá“. S její pomocí může pedagog děti lépe poznat, snadněji jim porozumět, spolehlivěji rozpoznat jejich individuální potřeby, odhalovat jejich rozvojové možnosti a získávat tak konkrétní podněty k tomu, jak děti vést, jak postupovat, co plánovat a jaké činnosti jim nabízet.
Součástí publikace je také pracovní příloha, kterou tvoří několik variant záznamových archů. Z těchto archů, obsahově i formálně různých, si může pedagog vybrat a může s nimi přímo pracovat. Kromě toho je publikace doplněna CD nosičem s elektronickou podobou záznamových archů a s programem k vedení elektronické pedagogické dokumentace o dětech.
Publikaci lze získat ve Vydavatelství Tauris, Senovážné náměstí, P. O. Box 1, 110 06 Praha 1, popřípadě na adrese: www.tauris.cz. Prodejní cena včetně CD je 125,- Kč.
Více informací o publikaci naleznou zájemci na webovém portálu Výzkumného ústavu pedagogického v Praze www.vuppraha.cz nebo na Metodickém portálu www.rvp.cz.
VÚP
0 komentářů:
Okomentovat