VÚP: Jak sledovat a hodnotit pokroky předškoláků v rozvoji a učení

čtvrtek 23. srpna 2007 ·

Užitečnou metodickou pomůcku pro pedagogy mateřských škol připravil Výzkumný ústav pedagogický v Praze ve spolupráci s pilotními mateřskými školami.

Příručka Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV (Metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy) by měla předškolním pedagogům pomoci nejen v diagnostice dětí a v hodnocení jejich vzdělávacích pokroků, ale především ve volbě vhodných metod a přístupů, v tvorbě a naplňování vzdělávacích programů dětem „na míru“. (Od září 2007 jsou mateřské školy povinné v rámci vlastního hodnocení školy  hodnotit individuální pokroky dětí.) 

Metodika nabízí konkrétní podněty k tomu, co a jak u dítěte sledovat a hodnotit. Přináší především praktické náměty, jak postupovat, čeho si všímat a jak zachycovat a interpretovat signály, které dítě „vysílá“. S její pomocí může pedagog děti lépe poznat, snadněji jim porozumět, spolehlivěji rozpoznat jejich individuální potřeby, odhalovat jejich rozvojové možnosti a získávat tak konkrétní podněty k tomu, jak děti vést, jak postupovat, co plánovat a jaké činnosti jim nabízet.  

Součástí publikace je také pracovní příloha, kterou tvoří několik variant záznamových archů. Z těchto archů, obsahově i formálně různých, si může pedagog vybrat a může s nimi přímo pracovat. Kromě toho je publikace doplněna CD nosičem s elektronickou podobou záznamových archů a s programem k vedení elektronické pedagogické dokumentace o dětech.  

Publikaci lze získat ve Vydavatelství Tauris, Senovážné náměstí, P. O. Box 1, 110 06 Praha 1, popřípadě  na adrese: www.tauris.cz. Prodejní cena včetně CD je 125,- Kč.

Více informací o publikaci naleznou zájemci na webovém portálu Výzkumného ústavu pedagogického v Praze www.vuppraha.cz nebo na Metodickém portálu www.rvp.cz.  



VÚP

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.