Společné vzdělávání - dobré praxe

úterý 14. srpna 2007 ·

Národní konferenci o školní integraci a jejím vlivu na další život žáků s postižením vzdělávaným v běžném vzdělávacím prostředí pořádají občanské sdružení Rytmus, Pedagogická fakulta UK v Praze a Speciálně-pedagogické centrum Vertikála.

Cílem konference je přispět k rozšíření a zvyšování kvality společného vzdělávání dětí prostřednictvím prezentace osvědčených postupů a metod (tzv. dobrých praxí) a je určena především pedagogickým pracovníkům základních, středních a speciálních škol, pracovníkům SPC (PPP) a dalším odborníkům, rodičům integrovaných dětí i úředníkům státní správy i samosprávy.

Konference se bude konat ve velké aule a dalších prostorách Pedagogické fakulty UK ve dnech 8. – 10.listopadu 2007. První den je věnován významné vzdělávací akci, jejímž lektorem je pan Marc Vaughan, jeden z největších evropských odborníků v oblasti inkluzivního vzdělávání. 9. a 10. listopadu proběhne řada přednášek a workshopů věnovaných společnému vzdělávání žáků s různou úrovní schopností a znalostí. Svým obsahem je národním předstupněm celoevropské konference o inkluzivním vzdělávání, plánované ve Vídni v dubnu 2008.

Jedním z hlavních témat konference budou výsledky výzkumu uskutečněného v rámci projektu Modelový systém podpory integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných ZŠ, jehož řešitelem je Středisko podpory integrace Rytmus v rámci opatření JPD 3 od roku 2006. Konference se bude věnovat problémům přechodu žáka ze základního do dalšího stupně vzdělávání a ze školy do práce, vlivu společného vzdělávání na další život žáka, vzdělávání učitelů v otázkách integrace včetně alternativních vzdělávacích programů a jejich využití pro integraci, podpoře sociálního začlenění integrovaného žáka mezi vrstevníky, hnutí sebeobhájců a situaci v zahraničí.
Pro případné zájemce o účast na konferenci budou jistě zajímavé i tématické okruhy workshopů, například:
 
  • Jak jsem se rozhodoval pro integraci svého dítěte do ZŠ (z pohledu rodiče)
  • Sociální integrace
  • Asistent ve škole
  • Role speciálního pedagoga ve škole, která integruje 
  • Metody vzdělávání v integrované třídě, organizační formy výuky, úpravy učebních témat, možnosti propojení činnosti třídy a integrovaného žáka atd.
Konference je součástí Projektu JPD 3, opatření 3.1 – Modelový systém podpory integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných ZŠ, financovaného Evropským sociálním fondem a podpořeného Magistrátem hlavního města Prahy.
Soubor ke stažení: Pozvánka na konferenci


dokument

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.