Celkový počet přihlášených na vysoké školy vzrostl v porovnání s rokem 2005/06 o 5,3 %, počet přijatých se zvýšil o 11,4 % a počet zapsaných o 12,2 %. Zájem o vyšší odborné školy klesá. Celkový počet přihlášených na vyšší odborné školy se snížil o 11,7 %, počet přijatých o 4,2 % a počet zapsaných o 2,6 %. Vyplývá to z podzimního sběru dat v roce 2006, který uskutečnil Ústav pro informace ve vzdělávání.
VYSOKÉ ŠKOLY
Ke studiu na vysoké školy se v roce 2006 hlásilo celkem 137,8 tis. uchazečů, kteří podali celkem 303,3 tis. přihlášek. Každý uchazeč podal v průměru 2,2 přihlášky. K přijímacím zkouškám se dostavilo pouze 92,2 % uchazečů. Přijato jich bylo celkem 89,1 tis., z nichž celkem 85,5 tis.uchazečů ke studiu skutečně nastoupilo.
V porovnání s rokem 2005/06 celkový počet přihlášených na vysoké školy vzrostl o 5,3 %. Počet přijatých se zvýšil o 11,4 % a počet zapsaných o 12,2 %. Naprostá většina uchazečů se hlásí na veřejné vysoké školy (94,2 %). Soukromé vysoké školy přijaly celkem 10,4 tis. uchazečů, z nichž 9,8 tis. ke studiu nastoupilo.
Uchazeči se nejvíce hlásí ke studiu ekonomických, humanitních a společenskovědních oborů, technických a pedagogických oborů.
Mezi přihlášenými převažují absolventi středních odborných škol (44,9 %) a gymnázií (30,6 %), což odpovídá i stavu v předchozích letech. Drtivou většinu uchazečů o prezenční studium tvoří 19 a 20letí, v roce 2006 tvořili 19letí celkem 47,3 % přihlášených do prezenčního studia a 20letí tvořili 22,4 %.
VYŠŠÍ ODBORNÉ ŠKOLY
Na vyšší odborné školy se v roce 2006 ke studiu hlásilo celkem 17,2 tis. uchazečů, kteří podali 22,6 tis. přihlášek. Pouze 87,3 % z nich se však k přijímacím zkouškám skutečně dostavilo (15 tis.). Ke studiu bylo přijato celkem 12,6 tis. uchazečů. Ke studiu skutečně nastoupilo 10,9 tis. z nich.
Každý uchazeč podal v průměru 1,3 přihlášky. Uchazeči se nejčastěji hlásí na ekonomické, pedagogické a zdravotnické obory.
Od roku 2003/04 klesá počet přihlášek, přihlášených, přijatých a zapsaných uchazečů na vyšší odborné školy, přičemž mezi roky 2003/04 a 2004/05 byl tento pokles výrazný. V porovnání s předchozím rokem 2005/06 poklesl celkový počet přihlášených o 11,7 %, počet přijatých o 4,2 % a počet zapsaných o 2,6 %.
TERCIÁRNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Ke studiu na terciární úrovni, tedy na vyšší odborné a vysoké školy, se v roce 2006 hlásilo celkem 146,5 tis. uchazečů, kteří podali celkem 326 tis. přihlášek. Každý uchazeč podal v průměru 2,2 přihlášky. K přijímacím zkouškám se však dostavilo pouze 92,3 % všech přihlášených (135,3 tis.). Počet studentů, kteří byli ke studiu přijati, činil 99,9 tisíc. Ke studiu skutečně nastoupilo 96 %, tj. 95,9 tis z nich.
Celkový počet přihlášených vzrostl oproti roku 2005/06 pouze o 6,6 (tj. o 4,7 %), celkový počet přijatých vzrostl o 8,7 tisíce, tedy o 9,6 %. Celková úspěšnost uchazečů při přijímání na vysoké a vyšší odborné školy činila 73,8 %. U denního, resp. prezenčního studia dokonce 78,3 %. Úspěšnější byli uchazeči o denní studium na vyšší odborné škole (85,3 %) ve srovnání s uchazeči o prezenční studium v magisterských studijních programech (45,1 %) a v bakalářských studijních programech (74,3 %).
MŠMT
MŠMT: Počet nových vysokoškoláků letos vzrostl o 12,2%
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
CLIL
(18)
cloud
(22)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
prezentace
(66)
Přijímačky
(216)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
Škola21
(3)
školství
(2922)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 comments:
Post a Comment