9. sněm Asociace pedagogů základního školství ČR

středa 3. ledna 2007 ·

V pátek 26. ledna 2007 se bude konat na Základní škole Burešova na Praze 8 v Kobylisích již podeváté celorepublikový sněm Asociace pedagogů základního školství ČR. Hlavními odbornými tématy sněmu jsou diskuse nad otázkami dalšího postupu v kurikulární reformě a oblast hodnocení žáků. Na sněm jsou zváni nejen členové APZŠ ČR, ale též všichni další zájemci o aktuální dění v základním školství.

Otázky k diskusi na 9. sněmu Asociace pedagogů základního školství (leden 2007)


1. Systém a obsah vzdělávání, kurikulární reforma

  • Chceme prostupnou vzdělávací soustavu zajišťující rovné šance na vzdělávání všem dětem do 15-16 let?

  • Co přineslo systému vzdělávání zrušení odvětvového řízení školství?

  • Jak dál v kurikulární reformě? Chceme zachovat filozofii dvouúrovňového kurikula? Chceme oddálit povinnost vytvářet vlastní ŠVP? Bude se naše školství nacházet v trvalé reformě?

  • Jak se školám daří vytvářet vlastní ŠVP? Mají se v budoucnu vytvářet modelové vzdělávací programy? Co potřebují učitelé proto, aby proběhla skutečná vnitřní transformace obsahu výuky naškolách? Co potřebují školy proto, aby se na ni mohly plně soustředit?

  • Jaké jsou silné a slabé stránky našeho základního vzdělávání? V čem naši žáci případně zaostávají za žáky v dalších vyspělých zemích? V čem jsou naopak lepší? Co to znamená pro další změny kurikula?

  • Připravují pedagogické fakulty studenty na zaváděné změny ve školství? V čem by se měla změnit pregraduální příprava učitelů i jejich další vzdělávání?

2. Evaluace ve školství

  • Je vůbec nutné hodnotit školní zralost dětí při zápisu do prvních tříd? Nehodnotíme spíše schopnost školy vzdělávat žáky s různými výchozími předpoklady?

  • Jaké výhody a nevýhody vidí učitelé v slovním hodnocení a klasifikaci? Má vůbec cenu slovně hodnotit, když nakonec musí učitelé stejně převést slovní hodnocení na známky kvůli přijímacímu řízení nebo přestupu na jinou školu?

  • Hodnotíme opravdu korektně? Umíme stanovovat odpovídající kritéria pro jednotlivé stupně hodnocení? Jsou pravidla hodnocení žáků formulována opravdu tak, aby podporovala dětské učení, cíle a výstupy školních vzdělávacích programů? Mají žáci dostatek příležitosti k rozvoji schopnosti sebehodnocení?

  • Zavrhneme výstupní hodnocení a necháme naše žáky hodnotit někoho jiného? Budeme si dál stěžovat na to, že nás drtí nároky přijímacích zkoušek?

  • Potřebujeme srovnávací zkoušky? Pokud ano, za jakých podmínek? Kdo by ho měl zajišťovat?

  • Jak se nám daří vlastní hodnocení školy? Co by nám pomohlo? Jaké jsou hlavní problémy? Jaké jsou zkušenosti a příklady hodné následování?

  • Co hodnocení práce učitelů vedením školy? Existují zajímavé zkušenosti? Stane s standardní součástí personální práce škol?

  • Jaká má být funkce ČŠI v etapě kurikulárních změn? Mají se externího hodnocení škol ujmout jejich zřizovatelé?

Diskusi nad těmito, případně dalšími tématy nabízíme účastníkům sněmu. Závěry a případná doporučení, pokud je společně zformulujeme, budeme tlumočit příslušným institucím a úřadům.

Pozvánka ke stažení
Návratka ke stažení
Otázky k diskusním tématům ke stažení



press

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.