Radek Sárközi: Názory středoškolských učitelů a studentů na státní maturity 2.: Jaký mají názor na povinnost maturovat podle nových pravidel v roce 2008? Co očekávají od nové podoby státní maturitní zkoušky?

pondělí 18. prosince 2006 ·

Dotazníkové šetření na www.eucebnice.cz mapovalo názory učitelů, ředitelů a studentů SŠ na novou podobu maturit připravenou CERMATem. Odpovědi na uzavřené otázky byly zpracovány statisticky a analyzovány v předchozím článku, odpovědi na otevřené otázky jsou k dispozici v tomto článku. Protože se podobné námitky často opakovaly, nezveřejňujeme všechny názory (celkem přišlo 49 stránek reakcí), ale pouze jejich reprezentativní výběr. Výroky ponecháváme bez komentáře.

Jak respondenti vyplnili rubriku „Jaký máte názor na povinnost maturovat podle nových pravidel v roce 2008, jak předpokládá školský zákon?!

  • Český jazyk s literaturou a cizí jazyk od 2008, volitelné předměty až po schválení RVP.

  • Chybí úprava pro nástavbové dvouleté a večerní tříleté studium.

  • Je to paskvil.

  • Jsem SŠ učitelka NJ. Učitelé  maturitních předmětů mají ohromnou zodpovědnost. Ke studiu jsou přijímáni žáci, kteří neumí opsat z tabule, protože jsou za ně peníze. Žijeme ve stresu, ředitel nám vyhrožoval před Maturitou nanečisto snížením osobního ohodnocení.

  • Každý má maturovat na takovém stupni, na jakém je vzděláván. Nelze srovnávat gymnázium s učilištěm.

  • Maturity jsou v rozporu s RVP.

  • Nejsou připraveny materiály, nejsou proškoleni učitelé - tzv. hodnotitelé, nejsou přesně stanovená pravidla opravování.

Jak respondenti vyplnili rubrikuCo očekáváte od nové podoby státní maturitní zkoušky?“

  • Dále znehodnotí úroveň střední školy.

  • Chaos a nervy.

  • Konečně se ukáže, které školy odvádí poctivou práci, a pokud úroveň maturity bude akceptována i VŠ, BUDE MATURITA MOTIVACÍ  PRO ŽÁKY, ABY VE ŠKOLE OPĚTOVNĚ ZAČALI  PRACOVAT.

  • Motivace pro lepší výuku jazyků.

  • Myslím si, že česká tradice má jinou podobu. Myslím si, že by se ministerstvo mělo postarat spíše o standardní úroveň současné podoby maturit. Nezapomeňte na to, že každá reforma českému školství ublížila, nikdy mu nepomohla.

  • Nové maturity sníží úroveň znalostí studentů.

  • Nové maturity zapříčiní to, že bude více studentů z učilišť, co neudělají maturitu.

  • Nové maturity zaručí vysokou úroveň maturitní zkoušky.

  • Podstatně zamezí získání maturity u dálkového studia.

  • Přetěžování studentů zbytečnými testy z předmětů, které nepotřebují - např. při maturitě ze zeměpisu nepotřebuje student znát učivo z chemie (když si vybere přírodovědný základ) a naopak.

  • Přinesou finanční a časovou zátěž pro studenty i školy.

  • Sjednocení požadavků, srovnatelnost výsledků jednotlivých škol atd. Doufejme, že i vysoké školy určitým způsobem „sjednotí“  požadavky na své budoucí posluchače při přijímacích zkouškách.

  • Sníží úroveň profilových  předmětů na odborných školách.

  • Vzhledem k tomu, že budou zčásti opravovány na škole, nebudou známky ani teď objektivní.



Radek Sárközi

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.