V souladu s § 60 odst. 3 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, může ředitel střední školy v rámci přijímacího řízení rozhodnout o konání přijímací zkoušky, jejíž obsah a formu stanoví v souladu s rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání.
Ministerstvo školství,
mládeže a tělovýchovy
Č.j. 25 349/2006-20
V Praze dne 23.11.2006
Sdělení pro upřesnění postupu při přijímacím řízení ke vzdělávání na víceletých gymnáziích
V souladu s § 60 odst. 3 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, může ředitel střední školy v rámci přijímacího řízení rozhodnout o konání přijímací zkoušky, jejíž obsah a formu stanoví v souladu s rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání.
Uvedené ustanovení se v souladu s § 61 odst. 5 školského zákona použije i v případě přijímacího řízení do nižšího a vyššího stupně šestiletého a osmiletého gymnázia.
Smyslem tohoto ustanovení je zajistit, aby byly v rámci přijímací zkoušky ověřovány pouze ty schopnosti a znalosti uchazečů o vzdělávání, které již měli získat v předchozím vzdělávání, či které jsou nezbytné k zahájení vzdělávání v daném oboru vzdělání ve střední škole (to znamená, že nelze v rámci přijímacích zkoušek ověřovat schopnosti a vědomosti, které má uchazeč teprve vzděláváním ve střední škole získat).
Vzhledem k tomu, že při přijímacím řízení pro školní rok 2007/2008 ještě nelze vycházet z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (ten začne být v praxi povinně realizován až od 1. září 2007 s účinností od 1. a 6. ročníku základní školy), je nutné při přijímacím řízení postupovat v návaznosti na § 185 odst. 1 školského zákona podle stávajících učebních dokumentů základního vzdělávání.
V případě přijímacího řízení ke vzdělávání v prvním ročníku vyššího stupně šestiletého gymnázia ve školním roce 2006/2007 (poprvé pro školní rok 2007/2008), je tedy možnost postupovat podle té části stávajících učebních dokumentů, která se týká nižšího stupně gymnázia (tedy 1. a 2. ročníku). V případě oboru vzdělání Gymnázium – vybrané předměty v cizím jazyce uvedené také umožňuje, aby ředitel školy v rámci přijímací zkoušky u uchazečů ověřoval jejich schopnosti a znalosti příslušného cizího jazyka.
Obdobná situace nastane i ve školním roce 2008/2009 v případě přijímacího řízení ke vzdělávání v prvním ročníku vyššího stupně osmiletého gymnázia (poprvé pro školní rok 2009/2010), kde bude nutné dočasně postupovat podle té části stávajících učebních dokumentů, která se týká nižšího stupně gymnázia (tedy 1. až 4. ročníku).
PaedDr. Jaromír Krejčí v.r.
ředitel odboru
koncepce vzdělávací soustavy
a dalšího vzdělávání
MŠMT
0 comments:
Post a Comment