Toto opatření nabývá účinnosti dnem 1.1.2007. Obsahuje doplnění Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání o podmínky pro tvorbu školního vzdělávacího programu v základních školách při zdravotnických zařízeních.
Č.j. 24 653/2006-24
V Praze dne .listopadu 2006
Opatření ministryně školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Čl. 1
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy mění v souladu s § 4 odst. 4 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání vydaný Opatřením ministryně školství, mládeže a tělovýchovy č.j. 31504/2004-22 ze dne 13. prosince 2004, ve znění Opatření ministryně školství, mládeže a tělovýchovy č.j. 27002/2005-22 ze dne 29. srpna 2005. Změny jsou uvedeny v Příloze "Doplnění RVP ZV" tohoto opatření.
Čl. 2
Toto opatření nabývá účinnosti dnem 1.1.2007.
Ministryně:
PhDr. Miroslava Kopicová, v.r.
Příloha
Doplnění Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání
V části D kapitole 8 se doplňuje nová část 8.3, která zní:
"8.3 Podmínky pro tvorbu školního vzdělávacího programu v základních školách při zdravotnických zařízeních
V souladu s § 3 odst. 3 školského zákona se i základní vzdělávání v základních školách při zdravotnických zařízeních uskutečňuje podle školního vzdělávacího programu vydaného ředitelem této školy.
Základní vzdělávání v těchto školách má však zcela odlišný charakter, neboť je přizpůsobeno léčbě a zdravotnímu stavu žáků. Žáci přicházejí do těchto škol v průběhu celého školního roku na blíže neurčenou dobu, a to z různých ročníků a z různých vzdělávacích programů.
S ohledem na výše uvedené odlišnosti se stanoví následující pravidla závazná pro tvorbu školních vzdělávacích programů v základních školách při zdravotnických zařízeních:
· obsah, organizace a průběh vzdělávání je přizpůsoben zdravotnímu stavu žáků a má zpravidla individuální charakter,
· ve školním vzdělávacím programu nemusí být naplněna celková povinná časová dotace ani minimální časová dotace pro jednotlivé vzdělávací oblasti obsažené v rámcovém učebním plánu,
· délka vyučovací hodiny a počet vyučovacích hodin v jednom dni a týdnu se stanoví po projednání s ošetřujícím lékařem jednotlivých žáků,
· v učebním plánu nemusí být zařazeny všechny vzdělávací oblasti - s výjimkou vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace a Matematika a její aplikace - nebo jejich části, a to s ohledem na zdravotní stav žáků,
· v učebním plánu nemusí být zařazen druhý cizí jazyk,
· průřezová témata jsou zvolena podle konkrétních podmínek a časových možností školy."
MŠMT
0 komentářů:
Okomentovat