Bořivoj Brdička: Budou zase malé jednotřídní školy?

pondělí 16. října 2006 ·

Snaha měnit zaběhaný systém je většinou velmi obtížná a vždycky frustrující. Proto, když mě napadne nějaký nový alternativní postup, investuji svou energii raději nejprve do jeho experimentálního ověření. O dřívějších amerických jednotřídních školách a o tom, jaké v nich panovalo fantastické výukové klima plné důvěry, nedávno psal Robert Paterson: „Žádná z těchto škol neměla víc jak 50 žáků – v průměru asi kolem 30. Byly tam děti různého věku a různých schopností. Učitel plnil spíše roli organizátora a pomocníka. Většina výukové činnosti probíhala tak, že starší děti pomáhaly mladším. Učitel měl autoritu, ale nebyl jediným, kdo vysvětloval látku. Děti o ní diskutovaly samy mezi sebou. Učitel navíc do výukové činnosti vhodným způsobem zapojoval celou místní komunitu. Když bylo třeba, poslal žáky třeba do knihovny."
http://www.spomocnik.cz/zajimavosti-detail.php?id_document=602

Bořivoj Brdička

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.