Projekt "Internetové kluby ČH@VE" je zaměřený na podporu informační a počítačové gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ, kteří pocházejí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Projekt podporuje vzdělávání pomocí moderních metod s využitím informačních a komunikačních technologií (e-learning). Projekt je financovaný z Evropského sociálního fondu, státního rozpočtu České republiky a rozpočtu hl. m. Prahy prostřednictvím grantového programu JPD3.
O co projekt usiluje
- podpořit rozvoj informační a počítačové gramotnosti žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
- podpořit výuku a doučování těchto žáků pomocí moderních vzdělávacích metod s využitím ICT
- posílit motivovanost žáků ke studiu
- podpořit profesní rozvoj pedagogických pracovníků pražských ZŠ (vč. speciálních) formou realizace komplexního školení v multikulturní výchově a vzdělávání, v práci s romskými žáky, v práci s internetem a ve využití e-learningu ve výuce
- vytvořit pedagogickou příručku "Jak pracovat s romskými žáky"
- vytvořit metodiku "E-learning ve vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí"
Komu je projekt určen
- žákům 2. stupně pražských ZŠ (vč. speciálních), kteří pocházejí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí (Romové, cizinci, děti ze sociálně slabých rodin a děti s SPU)
- pedagogickým pracovníkům pražských ZŠ (vč. speciálních)
- romským pedagogickým asistentům, kteří působí na pražských ZŠ (vč. speciálních)
Co škola získá zapojením do projektu
- komplexní program podpory počítačové gramotnosti žáků, kteří pocházejí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
- rozšíření nabídky odpoledních/mimoškolních aktivit pro žáky školy
- vybavení školy moderními e-learningovými technologiemi
- komplexní program školení pro pedagogické pracovníky, kteří budou s dětmi v internetových klubech ČH@VE pracovat. Školení bude mít 4 výukové moduly zaměřené na multikulturní výchovu a vzdělávání, práci s romskými žáky, práci s internetem a využití e-learningu ve výuce. Účastníci školení získají certifikát o absolvování školení.
- odměny pedagogickým pracovníkům, kteří budou s dětmi v internetových klubech ČH@VE pracovat
- možnost aktivně se podílet na tvorbě výstupů projektu (příručka "Jak pracovat s romskými žáky", metodika "E-learning ve vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí")
- možnost zapojit se do dalších navazujících projektů
Jak projekt probíhá
- na zapojených ZŠ budou ve školním roce 2006/07 otevřeny Internetové kluby ČH@VE (při využití školních počítačových učeben), ve kterých se budou děti z cílové skupiny pod vedením vyškoleného lektora učit pracovat s internetem jako informačním, komunikačním a vzdělávacím nástrojem
- v klubu budou mít děti k dispozici také e-learningové výukové programy, pomocí kterých se budou připravovat do školy a dále vzdělávat. Tím bude zajištěna široká nabídka činností podporujících rozvoj informační a počítačové gramotnosti - klíčových kompetencí, které jsou zakotveny v Rámcovém vzdělávacím programu.
- předpokladem fungování klubů na školách je komplexní školení lektorů, kteří budou v klubech se dětmi pracovat. Bude se jednat o pedagogické pracovníky zapojených škol (učitele/romské pedagogické asistenty).
- v rámci projektu vznikne praktická pedagogická příručka "Jak pracovat s romskými žáky" a metodika "e-learning ve vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí"
Harmonogram projektu
TERMÍN | AKTIVITY |
březen - červen 06 |
|
červenec - srpen 06 |
|
září 06 |
|
září 06 - červen 07 |
|
červenec - září 07 |
|
Partneři projektu
- Scio, o.p.s., které poskytuje obecně prospěšné služby základním a středním školám v ČR spočívající zejména v realizaci různorodých vzdělávacích projektů včetně evaluace a testování, poradenské činnosti v oblasti vzdělávání a poskytování distančního vzdělávání s využitím internetu.
www.scio-ops.cz
Role v projektu: celkový management projektu, zpracování Analýzy podpory počítačové gramotnosti žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, příprava a provoz Internetových klubů ČH@VE. - Multikulturní centrum Praha, jehož posláním je ukazovat, že soužití různých kultur v ČR je možné a všestranně obohacující.
www.mkc.cz
Role v projektu: organizace školení lektorů, realizace školicího modulu A - "Práce s interkulturní třídou", tvorba metodiky "E-learning ve vzdělávání žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí". - Občanské sdružení Slovo 21, které realizuje především romské projekty a projekty týkající se integrace cizinců žijících v ČR.
www.slovo21.cz
Role v projektu: tvorba příručky "Jak pracovat s romskými žáky" (rádce a průvodce pro všechny, kdo se podílejí na vzdělávání dětí romské národnosti), realizace školicího modulu B - "Práce s romskými žáky". - Sdružení Dženo, jehož cílem je mimo jiné podpora rozvoje a obnovy tradičních romských hodnot a vlastností.
www.dzeno.cz
Role v projektu: kompletní zajištění publicity projektu a Evropského sociálního fondu. - Informační centrum oddílů a klubů, které provozuje několik internetových projektů pro děti a mládež a vlastní Internetstudio pro děti a mládež.
www.icok.icok.cz
Role v projektu: tvorba kurzu "Připoj se!" pro žáky (kurz práce s internetem), tvorba metodiky ke kurzu "Připoj se!" pro učitele, realizace školicího modulu C "Jak s dětmi objevovat internet", konzultace v rámci provozu Internetových klubů ČH@VE.
Příspěvek převzat z metodického portálu www.rvp.cz provozovaného Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zuzana Martásková
0 komentářů:
Okomentovat