Nakladatelství Computer Press se k novému školnímu roku rozhodlo zpřístupnit King České školy všem uživatelům bezplatně, a to včetně redakčních výukových materiálů. Možnosti a podmínky používání aplikace vysvětluje tento článek. (Aktualizace: Termín pro žádost o neomezený přístup byl prodloužen.)
Bezplatný přístup bude dvojího typu: Omezený a Neomezený. Omezený přístup poskytne materiály umístěné pouze v Redakční složce a jen v rámci žákovského režimu (tedy bez možnosti úprav). Neomezený přístup zajistí všechny možnosti Kingu, včetně přístupu do Soukromé a Veřejné složky.
Rádi bychom v této souvislosti všechny stávající uživatelé Kingu požádali o rozhodnutí, zda jim postačí Omezený přístup, či zda chtějí využívat Neomezený přístup.
Chcete-li využívat pouze Omezený přístup, nemusíte tento svůj zájem nijak ohlašovat ani splňovat žádné další podmínky. Z toho též vyplývá, že všichni stávající uživatelé, kteří nepožádají o Neomezený přístup, budou k 15. října 2006 automaticky převedeni do režimu Omezeného přístupu. Berte prosím na vědomí, že v takovém případě vám k 15. 10. 2006 budou nenávratně smazána veškerá data z vaší Soukromé složky. Uživatelský účet vám však zůstane zachován a vy jej budete moci využívat pro přístup do Redakční složky.
Chcete-li využívat Neomezený přístup:
1. Z výukových materiálů, které jste pomocí Kingu vytvořili, vyberte alespoň jednu sadu, kterou dáte k dispozici ostatním uživatelům Neomezeného přístupu Kingu pod licencí GNU FDL (znění licence viz např. na http://www.gnu.cz/article/36/). Vybraná sada musí splňovat tyto podmínky:
- obsahuje alespoň 2 zápisové listy (rozsah musí odpovídat minimálně 4 stránkám A4), 3 procvičovací úkoly (celkem musí obsahovat minimálně 30 zadání) a 1 ověřovací test (musí obsahovat alespoň 20 zadání, ze kterých se vygeneruje 10 otázek);
- za nové výukové materiály nemohou být považovány takové, které vznikly pouze netvůrčí nebo marginální úpravou materiálů z Redakční složky – sada musí být z větší části vaším dílem.
2. Nejpozději do 10. října 2006 prosím odešlete e-mail na adresu Davida Hawigera – david.hawiger@cpress.cz s předmětem Zadost o Neomezeny pristup. V těle emailu uveďte:
- vaše přihlašovací jméno;
- informaci, zda je váš stávající přístup do žákovského i učitelského režimu funkční (pokud není, po 10. 10. 2006 vám bude odesláno náhodně vygenerované heslo do učitelského režimu);
- název vnořené složky z vaší Soukromé složky, která obsahuje data, popsaná v bodě 1;
- text v tomto znění:
„Prohlašuji, že jsem autorem výukových materiálů … (zde uvedete název vnořené složky). Dále jako jejich autor žádám, aby v případě jejich zveřejnění ve Veřejné či Redakční složce byly dokumenty doplněny tímto textem:
Copyright (c) … (zde doplňte rok) … (zde doplňte vaše jméno). Je povoleno kopírovat, šířit a/nebo upravovat tento dokument za podmínek GNU Free Documentation License, verze 1.2 nebo jakékoli další verze vydané nadací Free Software Foundation.“
Výukové materiály, které nám zašlete, posoudíme, a pokud budou splňovat dané podmínky, zařadíme je do Veřejné složky. Do této složky však budou mít přístup pouze uživatelé Neomezeného přístupu, kteří sami recipročně poskytli alespoň část svých materiálů.
Další plány s aplikací King
Do konce roku bychom rádi zabezpečili úplnou funkčnost autorských nástrojů (tj. editorů výukových objektů) i v prohlížečích kompatibilních s Mozilla Firefox.
Naše aktivity dále směřují k tomu, abychom v roce 2007 ve spolupráci se všemi našimi partnery podali projekt, který by zajistil:
- odměny autorům výukových objektů vytvořených pro školní rok 2007/2008;
- vytváření skupin, v nichž bude možné sdílet Soukromé složky (klasickým příkladem je více učitelů na jedné škole);
- popisování výukových objektů pomocí metadat;
- vývoj systému jako modulárního, který by umožňoval vytvářet nové typy výukových objektů (nad rámec zápisových listů, procvičovacích úkolů a ověřovacích testů);
- integraci rozhraní Kingu do redakčních systémů, vhodných jako řešení školních webů.
K těmto záměrům hodláme pro zájemce o spolupráci uspořádat seminář.
redakce
0 comments:
Post a Comment