Ačkoli červenec a srpen jsou pro učitele měsíci, kdy se mohou plně věnovat relaxaci, ne všichni si vyberou tento způsob trávení léta. Mnoho učitelů využije volna k sebevzdělávání. Např. na dvoudenní konferenci nazvanou Dítě a volný čas, která se bude konat v Pelhřimově na konci srpna, bylo už koncem školního roku přihlášeno přes 200 účastníků.
Organizátorem této akce je NIDV, krajské pracoviště Jihlava. To bylo podobně úspěšné už na začátku července, kdy se více než osm desítek učitelů odborného výcviku a odborných předmětů v oborech strojírenství a technika zúčastnilo celostátní konference Moderní přístupy v SOŠ, SOU a U.
„Tradičně o prázdninách nabízíme několik vzdělávacích programů. Často se jedná se o pobytové akce, jejichž atmosféra se obvykle podobá letním táborům. Program je pracovní, ale zároveň tato setkání ponechávají dost prostoru k navázání neformálních vztahů. O všechny pořádané akce je mezi učiteli zájem a pravidelně se setkáváme s kladnými ohlasy. Mnoho účastníků pak přijíždí opakovaně,“ říká o prázdninovém vzdělávání učitelů ředitel NIDV Jiří Nekola.
Nejvíce se pro vzdělávací akce využívají dny těsně po ukončení a těsně před zahájením školního roku. Učitelé se totiž do škol vracejí už týden před zahájením školního roku, do tohoto období právě spadá několik akcí, které NIDV pro učitele připravuje. Tak se např. v Hradci Králové bude 30. srpna na zvláštní přání konat Základní kurz první pomoci pro pedagogický sbor ZUŠ Habrmanova. Počet účastníků má převýšit 60.
Mnoho škol také využívá konce prázdnin k rozšiřování znalostí o reformě školského kurikula. Od září 2007 mají základní školy povinnost vyučovat v 1. a 6. ročníku podle nově vypracovaných vlastních osnov. Některé školy nečekají na příští rok a intenzivně i o prázdninách pracují na svém školním vzdělávacím programu. Nejasnosti, které ještě mohou před zahájením „ostrého provozu“ nového školního vzdělávacího programu přetrvávat, školám pomáhají odstranit semináře v rámci projektu Koordinátor.
Jedním z cílů projektu Koordinátor je poskytnout kvalitní vzdělávání pedagogům, kteří na škole vykonávají funkci koordinátora a řídí náročný proces tvorby školního vzdělávacího programu. Školy také využívají další vzdělávací nabídky projektu, a to jsou tzv. Akce na zakázku. Školy si samy domlouvají termín školení – převážně si vybírají poslední dva srpnové týdny. „Akce na zakázku je lákavá hlavně z toho důvodu, že reflektuje konkrétní vzdělávací potřeby dané školy,“ říká Lucie Holacká, hlavní manažerka projektu Koordinátor. Kvůli velkému zájmu byl původní počet těchto seminářů rozšířen ze 100 na 200 Akcí na zakázku.
NIDV
0 komentářů:
Okomentovat