Cílem tohoto rozvojového programu je, docílit ve školním roce 2010/2011 stavu, kdy podíl přijímaných žáků do všeobecného vzdělávání[1] dosáhne cca 35 % mezi přijímanými středoškoláky v denním studiu, (což při očekávaném populačním vývoji znamená zřízení nových cca 5 700 studijních míst pro tyto žáky do roku 2010/2011) ve školách, které nevybírají školné: zvýšit počet studijních míst a tím otevřít možnost studia ve všeobecném vzdělávání pro větší počty uchazečů, které jim umožní získat široký všeobecně vzdělávací základ a v rámci diferencovaného školního kurikula zařadit i vybrané, odborně orientované obsahy vzdělávání (ICT, jazyky, matematika další), a doplnit a zlepšit vybavení gymnázií a středních škol poskytujících vzdělání v oborech vzdělání lyceum v souvislosti se vznikem nové školy nebo navýšením počtu žáků v oborech gymnázium nebo lyceum.
Vyhlášení rozvojového programu ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy na rok 2006
ze dne 15. 5. 2006, č.j. 12 458/2006- 23
„Rozvojový program na podporu zvýšení počtu žáků středních škol ve všeobecném vzdělávání“
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „ministerstvo“) vyhlašuje rozvojový program ve vzdělávání podle § 171 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) „Podpora středního všeobecného vzdělávání“.
Cíle Programu
Cílem tohoto rozvojového programu je, docílit ve školním roce 2010/2011 stavu, kdy podíl přijímaných žáků do všeobecného vzdělávání[1] dosáhne cca 35 % mezi přijímanými středoškoláky v denním studiu, (což při očekávaném populačním vývoji znamená zřízení nových cca 5 700 studijních míst pro tyto žáky do roku 2010/2011) ve školách, které nevybírají školné:
- zvýšit počet studijních míst a tím otevřít možnost studia ve všeobecném vzdělávání pro větší počty uchazečů, které jim umožní získat široký všeobecně vzdělávací základ a v rámci diferencovaného školního kurikula zařadit i vybrané, odborně orientované obsahy vzdělávání (ICT, jazyky, matematika další),
- doplnit a zlepšit vybavení gymnázií a středních škol poskytujících vzdělání v oborech vzdělání lyceum v souvislosti se vznikem nové školy nebo navýšením počtu žáků v oborech gymnázium nebo lyceum.
Program přispívá na náklady vzniklé v kalendářním roce 2006 a 2007 zřizovateli na zřízení nových žákovských míst pro školní rok 2006/2007.
žádat mohou:
Zřizovatelé právnické osoby vykonávající činnost střední školy s kmenovým oborem vzdělání 78-42-M (lyceum) a 79-41-K (gymnázium), (dále jen „žadatel“) jimiž jsou obce, kraje, církve a náboženské společnosti a MŠMT.
Program se vztahuje pouze na vzdělávání žáků po ukončení povinné školní docházky.
Postup žadatele:
Žádosti o zařazení do rozvojového programu se podávávají v listinné formě a na technických nosičích dat krajskému úřadu do 15. 7. 2006.
Obce a kraje podávají žádosti prostřednictvím příslušného krajského úřadu MŠMT.
Církve a náboženské společnosti a školy zřízené ministerstvem podávají žádosti přímo MŠMT.
Žadatel k žádosti uvede počty nových míst, která se zřizují spolu s návrhem odpovídající změny v rejstříku škol a školských zařízení.
Návrh se podává v souladu se záměrem posílit rozvoj všeobecného vzdělání a do školního roku 2010/2011 a zvýšit tak podíl přijímaných žáků v oborech gymnázium a lyceum mezi žáky středních škol na 35 % (resp. na 40 % v následujících pěti letech).
Krajský úřad zpracuje žádosti krajů a obcí do souhrnné tabulky podle přílohy k tomuto vyhlášení rozvojového programu, kterou spolu zašle ministerstvu v listinné podobě i elektronicky do 31. 7. 2006; žádosti církví a náboženských společností a škol zřízených ministerstvem zpracovává MŠMT obdobně.
výše a způsob převodu poskytnuté dotace:
Výše poskytnuté dotace bude určena podle počtu nových míst ve vzdělávacích programech všeobecně vzdělávacího zaměření (ve čtyřletých oborech vzdělání gymnázium a lyceum) v souladu se zápisem v rejstříku škol a školských zařízení.
Na každé nové místo může být při jeho zřízení poskytnuto až 25 tis. Kč., z toho 15 tis. Kč v prvém roce přijetí žáka, 10 tis. Kč v druhém roce.
Částka se přiděluje při zřízení místa v návaznosti na zapsání příslušných změn v rejstříku škol a školských zařízení.
Dotace bude žadatelům poskytnuta na základě výběrového řízení jako účelově vázaná.
K zajištění efektivního využití prostředků poskytnutých v rámci rozvojového programu se finanční prostředky přidělují prostřednictvím krajských úřadů, v případě, kdy bude žadatelem kraj nebo obec. Dotace bude poskytnuta prostřednictvím krajského úřadu podle sídla školy. Ministerstvo poskytne finanční prostředky formou rozhodnutí dle § 163, odst. 1 písm. a) a § 171 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (dále jen „školský zákon“).
V případě, kdy zřizovatelem bude církev nebo náboženská společnost, přiděluje prostředky MŠMT přímo právnické osobě vykonávající činnosti školy formou rozhodnutí dle a § 163, odst. 1 písm. b) a § 171 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb.
příjemce dotace:
Příjemce dotace je povinen ji s poskytovatelem finančně vypořádat v termínech stanovených vyhláškou MF ČR č. 551/2004 Sb., kterou se stanoví zásady a termíny finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy nebo národním fondem.
Příjemce dotace předá poskytovateli dotace též věcné vyhodnocení užití finančních prostředků zpracované k 31. 12. 2006
Příloha - Tabulka
„Rozvojový program na podporu zvýšení počtu žáků ve všeobecném vzdělávání“
Č. |
Kraj |
Údaje o p. o. vykonávající činnost školy poskytující všeobecné vzdělávání1 – (typu zřizovatele) (O- obec, K-kraj, C-církev (c. spol.), S-jiný zřiz.) |
Počty nově zřízených míst |
Dotace |
Stanovisko kraje |
Stanovisko MŠMT | ||||
IZ |
Název a sídlo školy (typ zřizovatele - O, K, C, S) |
školní rok 2006/7 |
požadovaná (tis. Kč) |
navržená KÚ (tis. Kč) |
(místo pro poznámku) |
(přidělená dotace) | ||||
[1] Do všeobecného vzdělávání se započítávají nově přijímaní žáci do oborů vzdělání 4letých gymnázií, do odpovídajícího ročníku oborů vzdělání víceletých gymnázií po ukončení povinné školní docházky a do oborů vzdělání lyceí v denní formě studia.
MŠMT
0 komentářů:
Okomentovat