Tradice české školy nebyla v minulosti příliš nakloněna spolupráci. „Neopisuj, nenapovídej!“ – to jistě všichni dobře známe z vlastní zkušenosti, stejně jako žebříčky prospěchu a soutěživost jednotlivců. Také učitelé byli v hodinách s žáky vždycky sami a spolupracovat s kolegy nebyli zvyklí. Rámcové a školní vzdělávací programy však na ně kladou nové požadavky. Dovednost spolupráce a týmové práce patří mezi klíčové kompetence, ke kterým by měli vést své žáky. Ti se bez nich v životě již těžko obejdou.
Proto Stálá konference asociací ve vzdělávání (SKAV) a Středisko vzdělávací politiky PedF UK Praha pořádají 16. 3. 2006 v 10.00 hodin v aule ZŠ Vodičkova 22, Praha 1 Kulatý stůl ke vzdělávací politice na téma „Spolupráce kontra individualismus aneb Umí naše škola učit žáky spolupráci?“ Moderátorem bude RNDr. Jindřich Kitzberger, předseda SKAV.
Úvodem promluví Doc. PhDr. Hana Kasíková z FF UK. Odpoví na otázky, jaké jsou přednosti a rizika spolupráce jako výukové a učební
strategie a zda a jak se učí spolupracovat studenti učitelství.
PaedDr. Karel Tomek, externí spolupracovník VÚP, vysvětlí, jaké je místo spolupráce v Rámcovém vzdělávacím programu, a zamyslí se nad tím, zda jsou na to učitelé připraveni.
Jakým způsobem je možno ve škole vést žáky k této kompetenci a jakou roli má v kooperativním učení učitel, uvede na základě vlastních zkušeností z praxe Mgr. Jan Korda, ředitel ZŠ Lyčkovo nám., Praha 8. Mgr. Jakub Švec z o. s. Projekt Odyssea, který se zabývá školením týmů, popíše, jak může učitele na vedení žáků ke spolupráci připravit vlastní týmová práce.
Informace o průběhu kulatých stolů najdete na adrese: www.skav.cz a www.ucitelske-listy.cz.
SKAV
0 comments:
Post a Comment