Organizace PARTNERS CZECH zahájila projekt na podporu mediální výchovy financovaný z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů. Hlavním cílem projektu je zvýšení mediální gramotnosti žáků, tj. naučit je přistupovat k informacím nabízeným médii s kritickým odstupem, poznat, na jakých principech (hlavně ekonomických) média fungují a umožnit jim odhalit argumentaci a manipulativní tendence komerční i politické reklamy. Hlavním výstup projektu představuje metodická příručka pro učitele a multimediální CD-ROM s ukázkami různých mediálních produktů. Vytvořené materiály budou vyučujícím prezentovány prostřednictvím série interaktivních školení, které proběhnou ve všech krajích České republiky. Učitelé zde získají základní znalosti a dovednosti v oblasti mediální výchovy a budou si moci vyzkoušet jednotlivé interaktivní přístupy využitelné ve výuce mediální výchovy. Na školách, které projeví zájem, pak proběhnou diskuse se studenty za přítomnosti mediálního odborníka. Projekt je naplánován na následující dva roky a jeho partnery jsou Centrum pro mediální studia FSV UK a Rada pro reklamu. Konzultanty jsou redakce zpravodajství České televize, TV Prima a další odborníci v oblasti médií a mediální výchovy.
Přihlášky na školení a další informace na www.rozumetmediim.cz
PhDr. Marek Mičienka
koordinátor a lektor projektu
micienka@partnersczech.cz
Příspěvek převzat z metodického portálu www.rvp.cz provozovaného Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Marek Mičienka
0 komentářů:
Okomentovat