Jaké jsou povinnosti škol v oblasti vlastního hodnocení školy? Co stanovuje vyhláška č. 15/2005 Sb.? Patří podmínky ve vzdělávání, průběh vzdělávání, podpora, spolupráce a vliv či výsledky vzdělávání a řízení školy mezi povinné oblasti autoevaluace školy? Co a jak lze v jednotlivých oblastech hodnotit? Která kritéria a nástroje je vhodné při autoevaluaci školy a hodnocení žáků použít? Odpovědi na tyto otázky, praktické náměty k hodnocení, další informace a zkušenosti získali 17. ledna 2006 ve Výzkumném ústavu pedagogickém v Praze účastníci 7. pracovního setkání koordinátorů pilotních gymnázií, které proběhlo jako součást realizace projektu Pilot G (je zaměřen na tvorbu a ověřování školních vzdělávacích programů a spolufinancován Evropským sociálním fondem).
Sedmé setkání koordinátorů tvorby ŠVP na pilotních gymnáziích bylo zaměřeno především na přípravu učebních osnov a problémy, které ji provází, a na poslední kapitolu ŠVP – autoevaluaci školy. Lektorka Jana Straková prezentovala „Povinnosti škol v oblasti vlastního hodnocení″ a z nich pro školu vyplývající závazné činnosti. VÚP se zavázalo školám poskytnout metodickou pomoc při zpracování této kapitoly a zajistit pedagogům další proškolení v těch oblastech, které jim budou činit problémy.
Pilotní gymnázia budou nyní provádět finální úpravy svých ŠVP, hotové školní vzdělávací programy budou dle harmonogramu k dispozici na konci března 2006 a projdou analýzou ve VÚP v Praze.
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Mgr. Irena Obrusníková, PR manager, tel.: 261 341 455, obrusnikova@vuppraha.cz
Novodvorská 1010/14, 142 01 Praha 4
tel.: 261 341 440
press
0 komentářů:
Okomentovat