Pedagogická fakulta Univerzity Palackého (UP) v Olomouci připravila dvouletý projekt pod záštitou MŠMT financovaný Evropským sociálním fondem s názvem: „Centrum inovativního vzdělávání (CIV): Rozšíření profesních kompetencí budoucích a stávajících učitelů pomocí deseti nových výukových modulů“. Projekt je určen studentům UP, se zaměřením na studenty fakult vzdělávajících učitele (fakulta pedagogická, přírodovědecká, filosofická, tělesné kultury a sportu) a učitelům ZŠ, SŠ, VOŠ a pedagogům DD a DDM v Olomouckém regionu. Projekt přispívá k vyšší připravenosti absolventů a uplatnitelnosti učitelů na trhu práce a zvyšuje tak jejich zaměstnavatelnost. Celkový rozpočet projektu včetně partnerů je 8 755 600 Kč.
Cílem projektu je založení Centra inovativního vzdělávání, které má tři hlavní funkce: Pružně reaguje na okamžité potřeby ve školství, vnáší praxi na půdu univerzity a nabízí komplementární studium k současnému. Deset výukových modulů přináší diverzitu multidisciplinárních témat.
CIV nabídne od února 2006 do června 2007 celkem 90 workshopů, které povede 70 lektorů, lidé z praxe z celé ČR s přímou zkušeností v daném oboru, např.: Ředitelé a učitelé škol, pilotní škola na ověřování rámcového vzdělávacího programu, učitel z Open Gate Boarding school Babice, Policie ČR, projektová ředitelka, člen pozorovatelských misí Člověk v tísni, Centrum pro integraci cizinců, Nadace T. Bati, školní inspektoři ČR, P-centrum, Židovské muzeum Praha, Muzem umění Olomouc, Akademie sociálních umění, Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání, pedagogicko-psychologická poradna, Sluňákov, herečka, výtvarníci, lékař a mnozí další.
Výuka proběhne formou interaktivních seminářů, které jsou čistě praktické, prožitkové, založené na souhrnu zkušeností a záměru vnést do výuky nové poznatky, metody, inovace, kreativitu, dovednosti aj. Klíčové otázky jsou „proč“ a „jak“ - např. jak reagovat v emočně vypjaté situaci, jak vytvořit školní vzdělávací program, jak získat vzájemný respekt učitel-žák, proč nesmíte pohladit vietnamské dítě po hlavě apod.
Absolventi workshopů budou lépe připraveni pro současné potřeby školy: získají schopnost týmové práce, komunikace, fundraisingu, koncepčního myšlení, práce s počítačem atd. Zvýší se kvalita nastupujících učitelů, kteří nemohou být dostatečně prakticky připraveni, nevědí, jak správně učit. Projekt napomáhá získání vztahu a motivaci k učitelské profesi.
Odhadované minimum proškolených účastníků workshopů je 1200. Veškeré informace o výukových modulech, workshopech a jejich obsahu, profesní životopisy lektorů a další naleznete na webových stránkách www.civ.cz.
press
0 comments:
Post a Comment