Sun Microsystems ohlásil přeměnu své vzdělávací iniciativy Global Education and Learning Community (GELC) na nevýdělečnou organizaci, která má sloužit potřebám školského prostředí a „přinést výhody Open Source do vzdělávání“.
Podle vlastní tiskové zprávy korespondující s projevem CEO společnosti Scotta McNealyho na konferenci Educase `05, je GELC (původně Java Education and Learning Community) „rostoucí komunita vývojářů, pedagogů a ministerstev školství“, které spolupracují na 324 projektech, provozuje také portál pro pedagogy a spolupracuje s European Schoolnet. Od přesunu iniciativy do nekomerční sféry si Sun slibuje především volnější přístup k více zdrojům včetně participace dalších významných firem a vládních subjektů.
Podle serveru NewsForge se dosud Sun snažil proniknout hlavně do vyššího školství na bázi Open Source především programy týkajícími se jeho unixové platformy Sun Solaris 10 (respektive OpenSolaris), kterou se snaží konkurovat Linuxu (jedná se především o různé vývojářské soutěže pro studenty). Ve srovnání s podobnými aktivitami IBM a Google zaměřenými na software s otevřenými standardy byly tyto projekty Sunu koncentrovány čistě na jeho vlastní technologie jako je právě Solaris a Java.
Prostřednictvím GELC hodlá Sun myšlenku Open Source rozšířit ze software i na znalostní a výukové zdroje a zpřístupnit tak pedagogům nejlepší zkušenosti z daných oborů. Podívali jsme se proto do GELC Project Directory na některé projekty. V kategorii Desktop Tools for Education jsme nalezli například vykreslování průběhu funkcí CAS Computer Algebra Applet:
Zajímavý je i projekt IENJINIA, což je virtuální herní konzole a vývojářský balík. Pomocí emulace hardware videoher z 80. let minulého století mají žáci snáze pochopit funkce prvních generací počítačů a vyzkoušet si i základy jejich programování. Jednou z her je populární PacMan:
Pro předškolní věk je určena jednoduchá aplikace Clock Program pro výuku určování času na hodinách, rovněž napsaná v programovacím jazyce Java, u které je i stručná historie měření času:
Jan Wagner
0 comments:
Post a Comment