Školní web už není znakem výjimečnosti školy, ale jedním ze základních informačních a prezentačních nástrojů. Nestojíme tedy před otázkou, zda školní web ano či ne, ale JAKÝ. Skupina lidí sdružená v projektu ADMIN vám hodlá v tomto roce nabídnout systém, který problém školního webu řeší.
Stručně o projektu ADMIN
Projekt ADMIN byl na stránkách České školy zmiňován při různých příležitostech, shrňme tedy jen stručně některé jeho aktivity:
- aktivní spolupráce na systému King, a to především na jeho obsahu;
- realizace pilotního projektu v roce 2003, řešící využití Linuxu na základních školách,
- významná spolupráce na vývoji Admin Web Editoru (AWE);
- modelové řešení ICT plánu a vybraná vzorová dokumentace a smlouvy související s podáváním pilotních projektů.
Cíl projektu „Školní web – prostředí podporující aktivity žáků“
Připravovaný projekt si klade dva základní úkoly. V prvé řadě hodláme připravit vhodné technické řešení školního webu, využitelné především na základních školách. V loňském roce jsme testovali více než desítku systémů a nakonec jsme se rozhodli naše řešení postavit na redakčním systému CMS PostNuke. Na vybraných školách jsme systém nasadili a sledovali jeho využívání (například ZŠ Hustopeče nebo ZŠ Soběchleby). Na základě nabytých zkušeností jsme se rozhodli pro tyto kroky:
- úplná lokalizace celého systému do češtiny;
- implementace WYSIWYG editoru AWE tak, aby eliminoval potřebu znalosti HTML kódu při vkládání dat;
- úprava vybraných částí systému tak, aby maximálně vyhovovaly školskému prostředí (stránky tříd, předmětů, prezentace žákovských projektů apod.);
- vytvoření vzorového layoutu (vzhledu) a alespoň tří instalací, respektujících potřeby různě velkých škol (malotřídka, škola s malým počtem žáků, velká škola);
- nalezení vhodného řešení implementace na „zelených“ školách;
- příručka pro uživatele a administrátory tohoto systému.
Tato část projektu by měla být završena na začátku prázdnin pracovním setkáním spolupracujících škol, kde bude celý systém předveden a školy si jej budou moci nainstalovat.
Druhá část projektu bude odstartována se začátkem nového školního roku, kdy hodláme na vybraných školách sledovat, jak aktivně se do naplňování dat zapojují samotní žáci. Přitom hodláme sledovat především tyto parametry:
- počet a struktura aktivně zapojených žáků;
- porovnání aktivity žáků s ostatními skupinami ve škole (vedení školy, pedagogický sbor, rodiče apod.);
- struktura informací, které žáci aktivně vkládali (používané moduly);
- analýza informací, které žáci ze školního webu využívali (používané moduly).
Nabídka spolupráce
Nejprve doporučujeme přečtení článku a základních informací na stránkách projektu ADMIN, určené těm školám, které mají zájem o spolupráci. Chcete-li se do projektu zapojit, stačí poslat e-mail na adresu admin@admin-hranice.cz s předmětem Spoluprace 2005. Zájemcům obratem pošleme další pokyny, jak postupovat tak, aby do 31. 3. 2005 byla uzavřena dohoda o spolupráci.
Výzva redakce: Také realizujete zajímavý projekt? Máte-li zájem jej prezentovat na České škole, pište na redakce@ceskaskola.cz.
Radomír Habermann
0 komentářů:
Okomentovat