Jan Wagner: Microsoft Class Server - řešení vzdělávacího portálu

pondělí 15. prosince 2003 ·

MS Class Server je systém řízení výuky, který dává učitelům možnost sdružovat žáky nejen podle tříd, nýbrž i dle zájmů, znalostí a kroužků. Dále umožňuje automatizovat únavné a nezajímavé činnosti, přesněji a obsáhleji hodnotit studenty a především bez obtíží pracovat nejen on-line ve škole, ale i doma off-line.

V souvislosti s aplikací Microsoft Class Server je potřeba asi nejprve opět vysvětlit dva stále častěji používané termíny LMS a e-learning:

  • LMS (Learning Management Systems - systémy pro řízení výuky) jsou aplikace, které v sobě integrují nejrůznější on-line nástroje pro komunikaci a řízení studia (nástěnka, diskusní fórum, chat, tabule, evidence ad.) a zároveň zpřístupňují studentům učební materiály on-line nebo i off-line. LMS je celá řada od jednoduchých, šířených i jako free software, přes nejrůznější LMS z akademické sféry, až po rozsáhlé složité komerční aplikace.

  • E-learning je stále rychleji se vyvíjející oblast využití ICT ve vzdělávání, první generace kursů využívaly jen umístění studijní materiálů na WWW a komunikace mezi studenty a pedagogy probíhala například jen pomocí e-mailů. Moderní LMS jsou  pro studenta virtuálním studijním prostředím, ve kterém nalezne nejen výukové kurzy, ale také testy, pokyny jak studovat, může se účastnit diskusních fór k jednotlivým tématům či konzultovat se spolužáky či pedagogy některé nejasné části učební látky tak, jakoby se nacházel ve skutečné třídě.

K u nás často užívaným LMS patří například eDoceo, Moodle či WebCT a nově i Microsoft Class Server (dále jen MCS).

O lokalizaci MCS hovořil Jan Toman ze společnosti Microsoft již na srpnovém semináři  Sítě ve školství  v Kroměříži, kde připomněl pozici své firmy i její trvalou podporu školství. Důležitou zprávou tehdy bylo dokončení částečné lokalizace verze MCS 2.0 (na INVEXu 2002  jako MS Encarta Class Server 2.0) společností AutoCont CZ.

Pár měsíců na to invexový Křišťálový disk 2003 v kategorii aplikovaný software získalo otevřené řešení MODERNÍ ŠKOLA - BRÁNA VĚDĚNÍ, na kterém kromě společnosti Microsoft spolupracovaly firmy LANGMaster (obsah) a AutoCont CZ, jehož základem je právě MCS. Dnes se připravuje  lokalizace novější verze Microsoft Class Server 3.0 a školící středisko AutoCont CZ spustilo veřejně přístupnou zkušební verzi.

MCS je systém řízení výuky podporované informačními a komunikačními technologiemi společnosti Microsoft. Učitelům dává možnost sdružovat žáky nejen podle tříd, nýbrž i dle zájmů, znalostí, kroužků, dále umožňuje automatizovat únavné a nezajímavé činnosti, přesněji a obsáhleji hodnotit studenty a především bez obtíží pracovat nejen on-line ve škole, ale i doma off-line.

Rodiče si prostřednictvím MCS mohou kdykoliv ověřit studijní výsledky svých dětí. MCS má tři moduly: administrativní, učitelský a přístup pro studenty - rodiče. Podrobné informace o Microsoft Class Server naleznete na stránkách společnosti Microsoft a v nejbližších dnech i v recenzi na České škole.



Jan Wagner

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.