Ne každý se chce stát ministrem školství, ale přece jen vás možná někdy napadlo, co byste vlastně podnikli, když už byste jím byli… Na tuto otázku odpovídali i kandidáti na letošní titul Zlatého Ámose a zde je výběr jejich odpovědí. Můžete srovnávat.
- …asi jako všichni – zvedl platy, snížil úvazky, delší prázdniny, ale hlavně a doopravdy – více věřil svým učitelům.
- …se snažila zmírnit osnovy pro ZŠ, abychom měli my učitelé vždy během hodin dostatek času na školu hrou v pravém smyslu.
- …se snažila více přiblížit školám, žákům. Jezdila na exkurze do škol a sbírala poznatky od učitelů i žáků.
- …byla velmi ráda a snažila se o to, aby učitelé byli opět bráni s úctou a respektem, aby se mladí učitelé do školství jen hrnuli.
- …je mi naprosto jasné, jaké jsou finanční možnosti, ale dobrý učitel je nedostatečně odměňován, nevěřím ani ve správnost kariérního řádu.
- …tak bych snížila počty žáků ve třídách průměrně asi na 15. Vyřešilo by to řadu dalších problémů.
- …radost neměla.
- …zredukovala osnovy, zvýšila počet hodin TV, stanovila bych přesně a jasně minimální – základní učivo.
- …zvýšil prestiž učitelů.
- …nechtěla bych být ministrem školství.
- …vytvořil „pružnější” osnovy, zaměřil se na možnost větší propojenosti jednotlivých předmětů, zrušil bych dle mého soudu zbytečný „svět praxe” (nevím, zda jsem dobře přepsal poslední slovo).
- …si někdy vyjel mimo Prahu a podíval se na možnosti nepražských škol a dětí – mám na mysli, jestli mají mít další cizí jazyky, když řada našich dětí není s to zvládnout jeden.
- …rozdělil český jazyk na dva předměty a přidal počet hodin.
- …se asi brzy zbláznil.
- …určitě nedělala razantní změny, ale snažila bych se motivovat absolventy VŠ, aby šli učit a neutíkali k lépe placené práci (nebo nějaké méně náročné na psychiku). Učí totiž spousta důchodců a dnešní mládež je jiná než dříve.
- …to jistě nezvládla.
- …debyrokratizoval příliš mnoho agendy, co musí vyplňovat učitelé, ale především ředitelé škol.
- …dělala vše pro to, aby do škol nastupovali mladí absolventi – asi více peněz, snad něco jako definitiva.
- …přidala finance, a bylo-li by to možné, zrušila bych známkování výchov.
- …usiloval o to, aby vzdělání bylo prioritou vlády a politických stran, nejen před volbami, prioritou skutečnou (ne jednou z deseti priorit).
- …se pravděpodobně zbláznil mnohem dříve než jako prostý kantor, ale každopádně bych se pokusil školy co nejlépe vybavit a i zušlechtit, aby se do nich žáci mohli těšit. Rovněž bych se pokusil podporovat projekty, v nichž by se více propojily školy v celé republice (výměnné akce apod.).
- …byla v častém kontaktu s učiteli, a mohla se tak více přiblížit k problémům učitelů, které mohou být na různých školách odlišné.
- …možná víc „nějak” kontrolovala školy a ředitele.
- …změnila pouze termíny jarních prázdnin, které se letos opravdu nevyvedly. Snažila bych se prosadit více mužů do našich škol.
- …snížila počty žáků ve třídách, umožnila učitelům další vzdělávání (dotace na knihy), kurzy.
- …měl moc práce, ale hlavně bych tomu nerozuměl, a tak jsem rád, že ministr školství nejsem.
Zdrojem tohoto článku jsou odpovědi učitelů ve výběrovém kole ankety Zlatý Ámos. Více se o této akci dozvíte na její webové prezentaci www.zlatyamos.zde.cz, kde též naleznete pozvánku na Kantorský bál, který se odehraje v sobotu 29. března 2003 v pražském Národním domě.
dokument
0 komentářů:
Okomentovat