Zaměření : Program na procvičování názvosloví chemických sloučenin. Vhodný k výuce v 8. – 9. ročníku ZŠ.
OS a HW nároky : MS Windows 95 a vyšší. Na disku vyžaduje 0,5 MB.
Autor a rok vzniku : Milan Beňo, 1998
Licence : freeware
Velikost : 1,9
Jazyk : slovensky
Tento program slouží k procvičování tvorby vzorců následujících chemických sloučenin: kyselin, oxidů, solí a hydroxidů. Žák si nejprve zvolí jakou látku chce procvičovat a pomocí kolika otázek. Počítač mu potom postupně klade jednotlivé úlohy, které spočívají ve vytváření vzorců zadaných názvů sloučenin nebo opačně názvů sloučenin podle zadaných vzorců. Dokud uživatel nevyřeší správně jednu úlohu, počítač ho k řešení jiné nepustí. Pouze mu nabídne nápovědu ve formě papírového taháku. Aby to žák ovšem neměl tak jednoduché, tahák je roztrhaný na malé kousíčky papíru a ty uživatel, aby mohl přečíst nápovědu, musí složit dohromady. V průběhu cvičení uživatel vidí statistiku, která ho informuje o počtu vyřešených úloh, o počtu pokusů, které na jejich řešení spotřeboval a o procentuální úspěšnosti.
Další část programu může sloužit učiteli ke zkoušení žáků. Program mu dovoluje vytvářet vlastní testy a s jejich pomocí potom zkoušet žáky. Každý z nich se přihlásí vlastním uživatelským jménem a heslem, což jsou údaje, které identifikují řešitele. Počítač potom žákovi zadává úkoly stejně jako při procvičování. Samozřejmě nemá k dispozici nápovědu. Po odpovědi na otázku počítač automaticky předloží další ze sady připravené učitelem. Tak jako při řešení papírového testu, student může mezi úkoly volně přecházet, řešit je v libovolném pořadí a měnit již jednou zadané odpovědi. Žák může test kdykoliv ukončit a poté mu počítač oznámí výsledky testu včetně toho, které úkoly vyřešil správně a které ne. Test každého žáka je uložený do souboru pro potřeby učitele. Systém ukládání výsledků do souborů ovšem není úplně dokonalý. Program sice umožňuje učiteli nahlížet do výsledků všech testů všech žáků, ale když některý žák řeší více než jeden test, jeho záznamy se stanou nepřehledné a dokonce obsahují nesmyslné informace jako neexistující, např. záporné číslo testu.
Součástí programu je nápověda, která by ovšem kromě popisu ovládání programu mohla obsahovat i příklady a návody jak postupovat, když chceme provést to a to. V procvičovací části bych uvítal, kdyby místo nápovědy k jednotlivým úlohám ve formátu roztrhaného taháku byla raději nápověda obsahující výklad tvorby názvosloví řešené chemické sloučeniny.
Zde stáhněte
dokument
0 komentářů:
Okomentovat