Připravovaná realizace státní informační politiky ve školství byla hlavním tématem celostátního setkání Počítače na základní škole. Mohli jsme si tak přímo na místě porovnat dva zajímavé dětské programovací jazyky – Baltík a Petr. S velkou chutí využiji zdarma poskytnuté osobní licence a budu na svém počítače zkoušet pracovat s oběma. Oceňovali jsme, co v mnohdy skromných podmínkách kolegové vytvořili a nabízejí ostatním. Připravovaná realizace státní informační politiky ve školství byla hlavním tématem celostátního setkání „Počítače na základní škole“.
Zúčastnil jsem se třetího ročníku celostátního setkání učitelů ze základních škol, které proběhlo ve dnech 20. a 21. dubna 2000 ve Žďáře nad Sázavou. Účastníci si vyměňovali zkušenosti, zkoušeli si roli žáků na workshopech a pozorně sledovali vystoupení hostů.
Na rozdíl od akce „Didaktika pod lupou“, která se bude konat na konci prázdnin a bude zaměřena spíše jako školení zájemců v metodických dovednostech (viz sluzby@wyda.cz), tentokrát se hovořilo spíše o obecnějších problémech.
Mohli jsme si tak přímo na místě porovnat dva zajímavé dětské programovací jazyky – Baltík a Petr. S velkou chutí využiji zdarma poskytnuté osobní licence a budu na svém počítače zkoušet pracovat s oběma.Oceňovali jsme, co v mnohdy skromných podmínkách kolegové vytvořili a nabízejí ostatním.
Mne nejvíc zaujalo vystoupení Rostislava Solovského ze ZŠ v Moravské Berouně. Nabídl nám mimo jiné svůj prográmek, který simuluje v síti práci s elektronickou poštou.
Asi v málo školních družinách mají štěstí na takovou vychovatelku – správkyni školní počítačové sítě, jako je paní Jindřiška Mlodziková z Třebíče. S dětmi do 5. třídy tisknou časopis, vypalují na CD objemné prezentace o škole a městu …
Všechny nás však samozřejmě zajímala problematika realizace státní informační politiky ve školství. RNDr. Tomáš Pitner z Masarykovy university v Brně se podílel na jejím návrhu a Mgr. Robert Fuhrman z MŠMT s ní zase pracuje. S velkým uspokojením jsme například kvitovali, že se předpokládá „dávat nejen chudým, ale i bohatým“. Tedy že nejen dostanou připojení na Internet ti, kteří jej dosud nemají, ale polepší si i tací, kteří již něčeho dosáhli. Často padalo slova jako „koordinátoři na školách“, „síťový efekt“, „magnet“ (schopné školy se získaným vybavením „vtáhnou“ ostatní) …
Zazněl dokonce slib o sníženém úvazku učitele – správce sítě i na základní škole!
Na ministerstvu byl zřízen nově odbor strategie a informační politiky, přibyl k němu odkaz na ministerské webové stránce, vřele doporučuji na něj kliknout.
Asi všichni bychom si přáli, aby tentokrát se ministerstvu podařilo něco z velkolepých plánů skutečně realizovat. Bylo by moc příjemné, kdybychom se za rok ze čtvrtého setkání „Počítače ve škole“ rozjížděli nejméně tak optimisticky naladěni jako letos.
Zájemci o sborník si mohou napsat na imc@zredu.cz.
Miroslav Pospíšil
0 komentářů:
Okomentovat